Jak kształtować marketing rekomendacji?

Tak się składa, że szczerze polecane produkty czy usługi – płynące z życzliwości oraz potrzeby serca, chęci podzielenia się pozytywnymi wrażeniami, a nie potrzeby zysku – posiadają ogromną siłę. A zwłaszcza w obszarze jakim jest marketing rekomendacji wielopoziomowy, w którym to właśnie zaufanie stanowi tą najważniejszą wartość. I chociaż marketing rekomendacji stanowi bardzo naturalny, niemal […]

Tak się składa, że szczerze polecane produkty czy usługi – płynące z życzliwości oraz potrzeby serca, chęci podzielenia się pozytywnymi wrażeniami, a nie potrzeby zysku – posiadają ogromną siłę. A zwłaszcza w obszarze jakim jest marketing rekomendacji wielopoziomowy, w którym to właśnie zaufanie stanowi tą najważniejszą wartość. I chociaż marketing rekomendacji stanowi bardzo naturalny, niemal odruchowy rodzaj reklamy, pozyskiwanie poleceń może przynosić sprzedawcom wiele trudności. A czym właściwie jest marketing rekomendacji? Z pewnością nie jest podawaniem danych kontaktowych dla losowo dobranego znajomego lub specjalisty. Jest to natomiast mianowicie szczera opinia – a w sytuacji marketingu sieciowego zarówno tak na temat produktu, jak i również sprzedawcy – polegająca na własnym, pozytywnym doświadczeniu. To właśnie tutaj osoba rekomendującą w pewien sposób wystawia na ryzyko swoją reputację i dobre imię, dlatego też powinna być w pełni przekonana co do wartości „przedmiotu” swojej rekomendacji. A zatem przed rekomendacją upewnij się dobrze, że zarówno produkt, który to chcesz sprzedać, jak i również Ty sam, zasługujecie na znakomitą recenzję, a dopiero później zachęcaj klientów do polecenia. I co ważne – wybierz właściwy moment! Bowiem klient nie zarekomenduje produktu, którego to nie zdołał jeszcze przetestować. I właśnie dlatego o opinie warto zapytać go we właściwym momencie, i to przynajmniej dwukrotnie: a zatem przy finalizacji transakcji i potem, po pewnym czasie jaki upłynie od dokonania zakupu. Co więcej, pozwól klientom poznać swój produkt czy też usługę oraz wypracować sobie o nim zdanie. A może dodatkowy bonus? Jeśli bowiem Twoje zainteresowanie klientem nie zmieni się od razu po dokonaniu sfinalizowania sprzedaży, możesz zdobyć w jego uznaniu dodatkowe plusy! Ponadto – nie bądź nachalny! Jeśli, bowiem prosząc o rekomendacje lub kontakty, natrętnie obchodzisz się z klientem to sam strzelasz do własnej bramki. Bo w końcu natarczywie wykorzystywane psychologiczne sztuczki mogą bardzo szybko zrazić do Ciebie potencjalnych klientów. A zatem zdaj się na marketing rekomendacji.